Skolan

Idag har jag varit i skolan i hela 6 timmar. Nästan ett rekord ju.
Vi hade en föreläsning med MK och hon gick igenom lite inför examinationen.
Och idag har vi alla även anmält oss till den vikket känns lite sådär.
Det är sjukt mycke vi ska kunna ju och de e lite rörigt asså.  Men jag hoppas på att de kommer att gå någorlunda bra.
På föreläsningen med MK får vi alltid gå upp och röra på oss lite så vi inte somnar hehe.
Vi fick idag gå på olika sät till musik. Röra på huvvet, magen, benen, händerna och axlarna.
Det är verkligen så roligt och man vaknar till me =) Det bästa med detta är att alla bjuder på sig själva
och faktiskt går omkring och gör det vi ska . Kanon grupp!!

På eftermiddan hade vi föreläsning med DF. Vi gick igenom olika symptomer för ADHD och DAMP, det var lite spännande och intressant. vi fick höra om olika åtgärden för barn med dessa diagnorer.
Ett av dem är avslappning, vilkket vi själva fick prova.
Men just det innan detta fick vi jobba i par eller tre och tre. En av oss skulle ligga på golvet så sa DF vad vi skulle vara och göra. Johanna låg ner och var en manet som sugit sig fast i golvet som jag och Pihl sedan skulle flytta.
Jag fick vara en bläckfisk och en geleklump.  Detta var super kul. Vi fick oss ett gott skratt.

Efter detta hade vi avslappning. Vi fick ligag på en madrass på golvet och lyssna till en berättarröst som sa
vad vi skulle göra och försöka tänka på. Jag lyssnade på den första delen som va i 5min. När den andra skulle börja så hörde jag 1 min sen somnade jag. Missde därför den andra berättelsen. Det av lite synd men verkligen skönt o vila.
Detta borde alla få göra i skolan oavsett ålder =)

En kanon dag i skolan trots allt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0